پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد برنج ایرانی ارزان شد خبر خوش برای کارگران؛ پیشنهاد پنج‌ساله‌شدن سقف قرارداد‌های موقت به دولت رفت آغاز فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟ بورس جذاب شد | نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه رفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر متر مسکن ملی ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قدرت چانه‌زنی بهترین شیوه برای تعیین دستمزد و حقوق کارگران است | امنیت شغلی کارگر در کشور چقدر است؟ علت افزایش بیکاری در بین افراد تحصیلکرده چیست؟ خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
سرخط خبرها

حجم معاملات بورس کالا رکورد زد (۱۸ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۴۹۳۹
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
حجم معاملات بورس کالا رکورد زد (۱۸ دی ۱۴۰۲)
آمارهای تثبت شده از معاملات بورس کالا تا ۱۵ دی ماه امسال نشان می‌دهد رکورد حجم معاملات بازار فیزیکی بورس کالا شکسته شد.

به گزارش شهرآرانیوز از بورس کالا، رکورد تاریخی حجم معاملات سالانه بازار فیزیکی بورس کالا که به معامله ۱۱۷ میلیون و ۷۲۲ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۱ اختصاص داشت از ابتدای امسال تا ۱۵ دی ماه جاری شکسته شد تا مبادله ۱۱۷ میلیون و ۸۳۴ هزار تن محصول در بازار سرمایه ثبت شود و تامین مواد اولیه تولید نیز جریان یابد.

از ابتدای سال‌جاری تا پایان ۱۵ دی ماه در مجموع ۱۱۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۳۶۵ تن انواع کالا در بازار فیزیکی بورس کالا معامله شد. این در حالی است که حجم معاملات بازار فیزیکی بورس کالا در پایان دوازده ماه سال گذشته، ۱۱۷ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۴۱۵ تن محصول بود.

همچنین ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالا از ابتدای سال تا ۱۵ دی ماه به ۱۱۳۱ هزار میلیارد تومان رسید تا حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با رشد ۲۹ و ۶۸ درصدی مواجه شود.

حجم معاملات بورس کالا رکورد زد (۱۸ دی ۱۴۰۲)

پرفروش‌ترین محصولات تالار صنعتی و معدنی

افزون بر این، روند معاملات تالار‌های مختلف بورس کالا از ابتدای سال‌جاری تا ۱۵ دی ماه نشان می‌دهد که تالار محصول‌های صنعتی و معدنی بیشترین حجم معاملات را با معامله ۹۷ میلیون و ۳۷۶ هزار تن محصول به ارزش ۷۳۴ هزار میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. حجم و ارزش معاملات این تالار نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۸ درصدی و ۸۴ درصدی مواجه شده است.

همچنین سیمان با معامله ۵۰ میلیون و ۴۵۴ هزار تن، سنگ آهن با معامله ۲۳ میلیون و ۷۷۲ هزار تن، فولاد با دادوستد ۱۵ میلیون و ۴۴۲ هزار تن و آهن اسفنجی با معامله ۶ میلیون و ۶۰۸ هزار تن، پرفروش‌ترین محصولات تالار صنعتی و معدنی بودند.

رشد حجم و ارزش تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی

در تالار فرآورده‌های نفتی نیز در مدت مذکور ۱۳ میلیون و ۷۹۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۱ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۹ درصدی و ۷۶ درصدی حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شد. به این ترتیب در این تالار ۵ میلیون و ۷۷۹ هزار تن قیر، ۵ میلیون و ۶۲۹ هزار تن وکیوم باتوم، یک میلیون و ۷۱۶ هزار تن لوب کات و ۴۰۹ هزار تن گوگرد، محصولات با بیشترین حجم فروش بودند.

در عین حال، در تالار محصولات پتروشیمی نیز ۵ میلیون و ۵۴۲ هزار تن محصول به ارزش ۱۸۳ همت داد و ستد شد که شامل ۴ میلیون و ۳۲ هزار تن مواد پلیمری و یک میلیون و ۴۹۷ هزار تن مواد شیمیایی بود. حجم و ارزش معاملات این تالار نیز به نسبت مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۳ درصدی و ۳۲ درصدی حجم و ارزش مواجه شد.

همچنین در تالار محصول‌های کشاورزی نیز ۱۱ تن محصول به ارزش ۲۴۸ میلیارد تومان و در بازار فرعی یک میلیون و ۱۲۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۸.۹ همت مورد معامله قرار گرفت. از ابتدای سال تا ۱۵ دی ماه همچنین ۲ هزار و ۳۶۷ دستگاه خودرو به ارزش ۳ هزار و ۳۵۱ میلیارد تومان در تالار خودرو بورس کالا دادوستد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->